zondag 28 oktober 2018

Over mij



Beste ouders,

Ik ben Linnet (1984), gastouder in Apeldoorn, de wijk Zuidbroek (het Rooster). Moeder van een zoon (2013) en een dochter (2016). Mijn partner werkt fulltime als sales manager en ik verzorg opvang vanuit huis. Ik ben een geduldige moeder/ gastouder die graag voor kindjes zorgt. En ik vind het daarom erg leuk als er een aantal dagen in de week hier kindjes komen spelen. 

Een vast dagritme, aangepast aan de behoefte van het kind vind ik erg belangrijk. Dit kan bij baby’s bijvoorbeeld voeden op verzoek betekenen. Daarnaast vind ik gezonde en gevarieerde voeding erg belangrijk. Verse groente/fruit en zelf gebakken brood staan elke dag op het menu. Ook de tussendoortjes zijn vanzelfsprekend gezond. Denk hierbij bijvoorbeeld aan maiswafel, soepstengel of rozijnen. We verbouwen ook wat groente en fruit in onze eigen tuin, wat ook lekker gegeten kan worden. De voorkeur van drinken gaat bij ons uit naar water, melk of warme thee.

Graag ga ik met de kinderen veel naar buiten. Gewoon om even een wandeling te maken of we gaan met z’n allen gezellig naar de speeltuin en soms ook naar de kinderboerderij.  Ook onderneem ik creatieve- en spel activiteiten en lees, zing en speel ook veel met de kinderen. Wij hebben een kindvriendelijke tuin, waarin genoeg speelmogelijkheden zijn. Denk aan een zandbak, zand- water tafel, kleine trampoline, (loop)fietsjes, (skippy)ballen enz. Verder kunnen de wat oudere kinderen mee helpen met het verzorgen van de konijntjes en plantjes water geven. Ons huis is huisdiervrij en we roken niet. (de konijnen zitten buiten in de ren).

Er zijn meerdere speeltuintjes op loopafstand waar wij regelmatig te vinden zijn. De Vellertheuvel en park Zuidbroek zijn tevens plekken waar wij ook wandelen. Kinderboerderij/speelweide Laag Buurlo is op 10 min fietsafstand. Ik heb een grote bakfiets, een vierlingwagen en een tweelingwagen om de kinderen in te vervoeren.

In 1999 ben ik begonnen met oppassen bij buurkinderen. In 2010 ben ik officieel als gastouder gaan werken, eerst bij de ouders thuis en vanaf 2014 vanuit mijn eigen huis. Ook  heb ik vrijwilligerswerk gedaan met kinderen, waaronder het geven van creatieve workshops en computerles. Buiten dat heb ik  een afgeronde HBO opleiding in de creatieve sector. De opvang richt ik op kindjes tussen de 0 en 4 jaar.

Mijn werktijden zijn op:
Dinsdag: 7:30-18:00 (in overleg tot later)
Woensdag: 7:30-17:00 (in overleg tot later)
Donderdag: 7:30-18:00 
(in overleg tot later)
Mocht je toch net wat langer opvang nodig hebben of andere dagen, neem toch even contact op. Soms is het toch meer mogelijk of heb ik mijn blog niet bijgewerkt. 

Zoekt u een leuke gastouder of heeft u vragen, stuur dan een e-mail naar gastouderlinnet@outlook.com .

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,

Linnet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten